logoImpact EST nr. 849 - 25.11.2020
logo

logo

Consilierul local PNL, Mihai Bucatanschi, îşi face scrupule pe tema revizuirii Planului de Urbanism Zonal al Falezei Dunării

 

Reporter: Dle Bucatanschi, consultările şi dezbaterile pe tema PUZ-ului Faleză au trecut, întrebările de esenţă rămân. Să amintim nişte esenţe.

Mihai Bucatanschi: Există interes din partea CL şi a primarului pentru tema amenajării Falezei, iar sugestiile şi propunerile cetăţenilor sunt binevenite. Suntem în stadiul de proiect, propunerile sunt binevenite. Am şi eu una, e o viziune personală şi poate fi îmbunătăţită. A fost dezbatere publică, cine a vrut să vină, a venit…Eu am participat în calitate de consilier pe probleme de urbanism acolo. Am aflat şi câteva lucruri noi şi interesante. Consultarea rămâne însă deschisă, cine are idei şi propuneri, poate face o scrisoare, un memoriu pe care îl depune la Comisia de Urbanism şi noi vom prezenta aceste idei arhitectului şef…Studiile făcute de urbaniştii de la Bucureşti, pe o temă de cercetare, ţin seama şi de ce propun cetăţenii din Galaţi.

Rep.: Ce vi se pare dv. remarcabil din ideile prezentate de firma de arhitectură care a câştigat licitaţia de 199. 000 de lei?

M.B.: Au luat relevee, au fotografiat Faleza…Este Faleza lungă, de la Turnul de televiziune şi până la Pescăriile Statului. Nu e vorba de Faleza cunoscută acum…Au vorbit de două nivele ale Falezei, au spus de obiectivul monument istoric de pus în valoare la Pescării, are peste 100 de ani, au pomenit de transport între cele două nivele ale Falezei, cu transport în comun pe Faleza superioară, dar e discutabil…Au spus de aleile pietonale şi de biciclişti pe Faleza inferioară. Sigur, nişte rezolvări există şi acum, dar trebuie restructurate. Dezvoltarea trebuie să se centreze pe un lucru esenţial – exploatarea turistică a Falezei. Este un obiectiv de esenţă, de mare importanţă şi care nu este pus în valoare. Managerii proiectului trebuie să ţină cont de un lucru. Oraşul Galaţi a fost în trecut un oraş de mare putere economică. Acum e în declin. Combinatul se restrânge, încasările de la Combinat sunt foarte mici. Criza este adâncă, la fel se simte şi la Șantierul Naval. Mai contribuie la buget doar câteva firme. Dacă Faleza nu devine o entitate care să aducă taxe şi impozite la buget, să aducă plusvaloare, nu avem nici perspectivă. Faleza turistică este un obiectiv de atracţie şi acum, dar dacă era acolo şi vasul Libertatea, nu era şi mai bine? Sau dacă stătea la vedere şi Pânzarul? Oricum, dacă împânzim toată zona de la Valurile Dunării la trecere bac cu obiective de interes public, pentru toată lumea, parc de distracţii, aqua land, luna parc, localuri, cazinouri, jocuri de apă…Lumea o să spună că nu se poate aşa ceva. Dacă vrei să atragi turişti pe Faleză, trebuie să te foloseşti de oportunitatea apei! A Dunării. Alţii construiesc piscine, fântâni arteziene în deşert, unde nu au apă, iar noi nu suntem capabili să folosim apa care este din belşug. Sigur, aqua land se face undeva sub turnul de televiziune, unde tot faleză este. Ce frumos ar fi dacă Faleza dintre Valuri şi Trecere bac ar fi unită cu o telegondolă, care ar da posibilitatea să se vadă oraşul de sus.

Rep.: Sunt 5-6 km de faleză, turistul mai şi oboseşte…

M.B.: Toate trebuie bine gândite, nu putem să ne batem joc de această Faleză. Să fie o viziune unitară şi viitorii investitori să ştie pe ce linie să se axeze. Ce vreau să spun? Că în afara legăturilor pe axa Falezei, trebuie să existe o legătură între cele două nivele ale Falezei. Singura legătură este pe nişte scări pe care dacă urci, se cheamă că ai făcut performanţă. Cine are dizabilităţi sau are copii în cărucioare sau sunt cu copii în braţe, nu le poate folosi. Legătura între cele două Faleze trebuie tratată mult mai serios. Să fie scări rulante, lifturi, rampe…Dacă vrei să cobori, să mergi câţiva km până la Valuri?

Rep.: Dacă intrăm în detalii, ieşim din PUZ, care în viziunea proiectanţilor, nu stabileşte decât cadrul general!

M.B.: Da, dar dacă faci pistă de biciclete, sau drum pietonal, nu trebuie să ştii unde-l faci? Cine face o construcţie, nu trebuie să ştie de unde până unde? Și fiindcă veni vorba de construcţii, nu trebuie să uităm că faleza alunecă şi că trebuie consolidată. E fenomen cunoscut, consolidarea e scumpă, dar vorbind cu Primarul, am aflat de posibilitatea unui proiect european de 100 milioane de euro, pentru consolidare. Dacă vorbim de construcţii, nu vorbim de betoane. Vorbim de construcţii uşoare, pe estacade, care să lase apa să circule, să treacă pe dedesupt. Dacă e atracţie turistică, vin turiştii nemţi şi austrieci, care pot face escală şi la noi. Ca să se oprească, trebuie să oferi ceva. Nu bălăriile de pe mal, nu câinii vagabonzi. Vegetaţia este necontrolată, nu poţi vedea Dunărea. Toţi copacii care împiedică vederea trebuie tunşi. Sunt buruieni alandala, care pot fi înlocuite de tuia târâtori, care acoperă şi nu au nevoie de îngrijire. Sunt rezistenţi la secetă, dau un aspect verde Falezei…E altă perspectivă.

Rep.: La bac, un arhitect a vorbit de coteţele care dau imaginea de poarta oraşului.

M.B.: Alea vor pleca…Trebuie să găsim o formulă alternativă.

Rep.: Portul de ambarcaţiuni?

M.B.: Ce avem este jalnic. Nu sunt estacade ancorate serios în mal. Pe estacadă se intră cu maşina, nu poate fi îndoită de gheaţă. Amplasamentul actual a fost prost, e malul spălat, acolo vin gheţurile…rup tot ce întâlnesc în cale. Cel mai corect a procedat Șantierul sau Bazinul Nou. Aşa se face, în interior. Cum să faci port de ambarcaţiuni neprotejat de nici o lucrare?

Rep.: Să recapitulăm punctele forte inovative ale PUZ-ului. Primul pe listă-drum de la Turn, prin unitatea militară.

M.B.: Da, ar fi un obiectiv interesant. E greu, e unitate militară, dar nu e de nerezolvat. Nu există nu se poate. Faleza inferioară trebuie unită cu cea superioară, cu zona de plajă de sub turn, trebuie creat circuit cu zona Real şi cu deschidere spre podul de la Siret. Mai devreme sau mai târziu, va trebui făcut. Era şi un proiect imobiliar sub turn, păcat că nu s-a făcut. Păcat că nu există posibilitatea agrementului pe Dunăre cu nave, cu bărci, cu curse de pasageri. Oferta este foarte mică, turismul la Galaţi suferă. Este o mare dorinţă a turiştilor de a se plimba pe Dunăre. Sau măcar de a se plimba pe cheiul Dunării, vorbesc de cheiul care ar putea fi o excepţională atracţie turistică. Este simplu, Primăria trebuie să dezvolte ce-i aparţine, apoi totul s-ar întreţine din taxele de chei şi din localurile de specific în acea zonă.

Silviu VASILACHE 30 - august - 2013

Lasa un raspuns


http://impact-est.ro/wp-content/uploads/Main_Logotype_Galati.jpg

Scrisoare deschisa m

Danamaria Neculai se simte sătulă până peste cap cu Gelu Ciorici şi ...

Cristian Dima (PRO R

Realizat de Opyum Advertising SRL D la comanda Pro Romania ...

Necunoscut în lumea

Era miercuri, 11 noiembrie, când DIICOT-Structura Centrală făcea sute de ...

Sifonări de milioan

Mamăăă, până şi salariaţii cu putere de decizie din Combinatul ...