logoImpact EST nr. 845 - 31.10.2020

Directorul Genica Totolici ştie că vin vremuri confuze pentru transportul electric din Galaţi

 

Rep.: Toată lumea civilizată dezvoltă transportul urban electric, numai la Galaţi se face o strategie a desfiiinţării transportului electric. Se schimbă strategiile?

Genica Totolici: Da, Consiliul Local are o altă viziune…Nu se mai circulă spre Combinat, pe Mihai Bravu, la Gară, dar nu se va mai circula nici pe alte trasee care păreau de mare utilitate. Planul de viitor este că la Gară nu vom mai merge cu tramvaiul. Motivul, cel puţin cel oficial, este că cetăţenii de pe str. Mihai Bravu au reclamat că tramvaiul face zgomot. Nici pe Traian nu se va mai circula cu tramvaiul, va fi scos traseul până la Baia Comunală. De la Baie până în Piaţă, se fac lucrări, care avansează, constructorul aşteaptă delimitarea. Strada Basarabiei a avut probleme până de curând, dar acum se fac lucrări şi se va relua circulaţia. Pe cei 300 de metri se va reface traseul, e o veste bună, pentru că vom redeschide traseul spre Port Bazinul Nou. Se va putea ajunge acolo şi din Aviaţie, şi din Micro 19. Erau două trasee oprite, înlocuite cu un singur autobuz, traseul 7, strecurat pe diferite străduţe, prin cartiere, motiv pentru care nici călători nu au fost atât de mulţi. Din cauza asta, a traseului întortocheat, călătorii au evitat să mai meargă cu traseul 7, au mers cu altceva, cu alte autobuze, cu operatori privaţi… Sunt călători pe care i-am pierdut. Sunt acum mari şanse să-i recâştigăm, pentru că transportul cu tramvaiul este fiabil, sigur, se ajunge în timp record la capăt de linie…Tramvaiul este un mijloc de transport care poate respecta graficul de circulaţie. De altfel este şi afişat, este respectat şi se găseşte în fiecare staţie. Întârzierile sunt excluse la tramvai, de aceea este un transport care este binevenit, trebuie susţinut. Acum , singurul traseu pe care se circulă este Micro 19 – Cimitirul Israelit. Acolo este şi bucla de întoarcere. Din nefericire, bucla din Bariera Traian nu mai există, a fost desfiinţată, deci dacă vrem să scurtăm traseele nu mai avem posibilitate. Suntem cumva nevoiţi să mergem până la capătul traseului, la Cimitirul Ştefan cel Mare.

Rep.: Şi cu asta am ajuns la capătul de linie –transportul electric la Galaţi are ”drum înfundat”?

G.T.: Hm! Da, alt traseu nu mai avem…Sunt o serie de interdicţii. La Combinat nu se mai circulă, viaductul este în construcţie, dar chiar şi după terminare, s-a sugerat că nu se va mai circula cu tramvaiul pe acolo. Este interzis tonajul greu!? Problema este că nici autobuzele nu mai pot merge pe viaduct. Noi facem traseele pe la Fileşti, ocolim kilometri buni ca să putem duce salariaţii la Combinat. Se produc pierderi…Deci, pe viaduct nu se va mai merge cu tramvaiul.

Rep.: Viaductul reparat şi deschis la momentul potrivit va fi însă numai bun pentru circulaţia cu trenuleţele de microbuze de la privat!

G.T.: Ha, ha! Da, nu am urmărit, dar sunt destui privaţi care duc oamenii la Combinat.

Rep.: Ce urmăreşte strategia de diminuare a importanţei transportului cu tramvaie?

G.T.: Noi suntem doar concesionari, nu facem dezvoltări şi planuri. Cei din Consiliul Local şi de la Serviciile Primăriei ştiu cum sunt evoluţiile…Dar nu sunt evoluţii bune. Linia de tramvai de la Biserica Sf. Vasile până la Biserica Sf. Mina, adică de pe str. Anghel Saligny, se scoate. Deci nici acolo nu va mai fi tramvai… Se fac modificări şi în intersecţia de la General, pentru a putea întoarce tramvaiele în acea zonă. În felul acesta, calea de acces din Micro 19 spre Piaţă-Port Bazinul Nou şi din Aviaţie spre Bădălan va trece tot pe la General. Deci nu vor mai fi bretele, de la ICFrimu la Maşniţă şi din IC Frimu la Stadion. Nu ne bucură, pentru că bretelele de tramvai au fost gândite, pentru a avea acces în diferite perioade ale anului. Se pot întâmpla blocaje în diferite puncte iar buclele permiteau evitarea blocării circulaţiei. Fără bretele, creşte riscul gâtuirii circulaţiei cu tramvaiul… Dacă aşa se hotărăşte, vom ocoli pe la General, cred că aşa s-a făcut şi studiul de fezabilitate… Ocolim pe la capetele de linie.

Rep.: Decât mult şi fără rost, mai bine puţin şi prost!

G.T.: Ha, ha! Avem şi variante-dacă nu e tramvai, pe la Sf. Mina va fi troleibuz. Sunt propuneri, nu s-au concretizat, se vorbeşte de un traseu circular, să plece de la Sf. Mina şi să revină din altă direcţie tot acolo.

Rep.: Ca să fie traseu de troleu, trebuie să fie troleibuze!

G.T.: Vor fi încă 14, ce sunt în proceduri de achiziţionare, prin BERD. Se lucrează la studiile de fezabilitate, inclusiv pentru firul de contact şi pentru serviciile de tiketing. Este un proiect de finanţare prin BERD, avizat deja de Consiliul Local. Trolebuzele vor merge pe traseul Micro 19-Parc CFR şi Micro 17-Parc CFR. Aceste două trasee sunt acoperite doar de troleibuze.

Rep.: Dacă tot se face str. Ana Ipătescu, puneţi trolee şi pe Portului-Ipătescu-Gară!

G.T.: Nu am văzut nici un proiect aşa. Zona nu mai este industrială, totul a murit, nu mai sunt călători. Nu este rentabil să ocoleşti atâţia kilometri doar ca să fie…Nu este rentabil! Acum mergem la Gară cu autobuzele, pe Dogăriei, Spital CFR. Sunt călători puţini şi acum, dar oricât, lumea merge la Piaţă, vine la Spital…Nu se face pe Portului. S-ar putea face o buclă din traseele de troleibuz actuale, spre Gară. Este o gândire doar, nu s-a făcut proiect, dar o schiţă există… Se face astfel înlocuirea tramvaiului, cu circulaţie doar pe str Gării. Este o completare a strategiei transportului electric, dar numai pe o schiţă de proiect. Sunt recomandări europene – chiar pe linia BERD- ca marile oraşe-cum este şi Galaţiul-să aibă transport electric dezvoltat.

Rep.: Trebuie să mai lucrăm şi la nişte proiecte cu bani europeni.

G.T.: Lucrăm, se face deja pregătirea pentru un proiect care va continua reabilitarea liniei de tramvai, de la Ghe. Asachi spere Ştefan cel Mare. Calea să fie înlocuită, să fie bandă de cauciuc, să nu mai fie zgomot. Este pentru sesiunea 2015-2020. Durează…Troleibuzele sunt, însă, aproape, licitaţiile le face BERD, şi vor veni în 2015.

Silviu VASILACHE 26 - septembrie - 2014

Lasa un raspuns


http://impact-est.ro/wp-content/uploads/Main_Logotype_Galati.jpg

PSD va impune vicepr

Vă informăm că luni, 2 noiembrie 2020, cu începere de ...

Info - reciclare ECO

Primăria municipiului Galați anunță că săptămâna viitoare va da startul ...

Directoareasa DSP Ga

Medicul Liliana Moise a fost repusă, în luna iulie, 2020, ...