http://impact-est.ro/wp-content/uploads/anunt-nou.jpg
logoImpact EST anul XXIII – 2023, nr. 933 - 04.02.2023

Viaţa ne modelează literalmente creierul. Cu cât efectuăm mai des o acţiune sau ne comportăm într-un anumit fel, cu atât mai mult este conectat fizic în creierul nostru. Această calitate adaptativă uimitoare a creierului nostru este cunoscută sub numele de neuroplasticitate. Poate funcţiona atât pentru, cât şi împotriva noastră.
Potrivit cunoscutului psiholog Laura-Maria Cojocaru, preşedinte şi fondator al Institutului de Neuro-Programare Lingvistică Somato-Integrativă (INLPSI), neuroplasticitatea ne permite să ne schimbăm modul în care gândim şi ne simţim în anumite situaţii. Când ne angajăm în comportamente pozitive şi învăţăm de la ceilalţi cum să ne facem treaba mai bine, creierul nostru are capacitatea de a se conecta pentru a modela şi îmbunătăţi traseele sale neuronale. Acest proces facilitează abilităţile noastre cognitive şi ne permite să învăţăm şi să ne dezvoltăm în moduri noi şi interesante.
„Cu toate acestea, neuroplasticitatea poate avea şi un efect negativ. Oamenii care se comportă într-un mod toxic şi repetat pot prelua aceste trasee neuronale în creierul lor. Acest lucru este cauzat de anumite tendinţe de a rămâne într-un cerc vicios de emoţii negative şi gândire toxică. Pentru a schimba acest lucru, este important să lucrăm la înlocuirea acestor comportamente nedorite cu gânduri care au trasee neuronale pozitive şi benefice. Acest lucru poate fi realizat prin practicarea tehnicilor de meditaţie, antrenamentului mental şi practicarea compasiunii faţă de noi înşine şi ceilalţi. Primind mai multe experienţe pozitive şi folosind traseele neuronale rezultate din acestea, putem înlocui gradual traseele de gândire nedorite şi comportamentele dăunătoare cu unele mai benefice. Prin schimbarea atitudinii şi activarea traseelor neuronale pozitive, putem folosi neuroplasticitatea pentru a ne crea un viitor mai bun pentru noi şi pentru cei din jurul nostru”, declară psihologul Laura Maria Cojocaru.

Cum ne putem schimba mentalitatea şi comportamentul?
Timpul necesar pentru o schimbare mentală şi comportamentală variază în funcţie de persoană. Specialistul afirmă că este foarte important să avem răbdare, să nu grăbim lucrurile şi să lucrăm cu noi înşine la o viteză confortabilă. În cele din urmă, va fi necesar să ne asigurăm de reperele de monitorizare a progresului, cum ar fi feedback-ul de la persoanele apropiate, şi totodată să ne asigurăm de formarea evaluării obiective a progresului şi a rezultatelor. Acest lucru ne va ajuta să ne orientăm mentalitatea şi să ne asiguraţi că rezultatele sunt consistente şi durabile.
Mai mult, psihologul Laura Maria Cojocaru ne oferă 10 sfaturi utile prin care putem să devenim mai conştienţi de noi, să ne prioritizăm acţiunile în funcţie de un set de valori mai sănătos şi astfel să reuşim să ne schimbăm şi comportamentul:

Fiţi conştienţi de schema voastră mentală: Începeţi prin a fi conştienţi de modul în care gândiţi, în special de sentimentele sau crezurile noastre limitative.
Utilizaţi gândirea pozitivă: Începeţi ziua cu o recapitulare pozitivă a evenimentelor voastre şi bucuraţi-vă de lucrurile mici pe care le faceţi în fiecare zi.
Focalizaţi-vă pe scopurile voastre: Determinaţi ce vreţi să obţineţi, creaţi-vă un plan de acţiune şi focalizaţi-vă pe acele obiective.
Acceptaţi-vă: Începeţi prin a vă accepta pe voi înşivă, trecutul, prezentul şi viitorul. Fiţi voi înşivă şi acceptaţi ideea că schimbarea este necesară.
Exersaţi schimbarea: Dezvoltaţi obiceiuri şi practici pozitive, cum ar fi rezolvarea problemelor, depăşirea provocărilor şi exersarea unei atitudini pozitive.
Reevaluaţi-vă procesele şi emoţiile: Reevaluaţi modul în care reacţionaţi şi emoţiile care le cauzează şi încercaţi să vă schimbaţi modul în care gestionaţi aceste provocări.
Monitorizaţi-vă progresul: Urmăriţi-vă progresul şi înregistraţi-l pentru a avea o idee mai bună despre îmbunătăţirile pe care le-aţi realizat corectând comportamentele limitative.
Păstraţi-vă motivaţia: Lucrurile se schimbă în moduri diferite, ceea ce înseamnă că nu va fi întotdeauna uşor. Aşa că păstraţi motivaţia prin faptul că înţelegeţi că toate aceste schimbări au avantajele lor.
Acţiunea: Echilibraţi luarea deciziilor cu şi fără măsurător Tine cont de opţiunile viitoare şi conectaţi-vă cu punctul 7 şi 8.
Îngrijire personală: Investiţi în imaginea voastră, în cultura voastră generală şi în condiţia fizică prin citirea unei cărţi pe lună, prin practicarea sistematică a sportului şi prin îngrijirea aspectului fizic. Preţuiţi-vă şi deveniţi în cele din urmă stăpânii propriilor vieţi.

Laura-Maria Cojocaru, preşedinte şi fondator al Institutului de Neuro-Programare Lingvistică Somato-Integrativă (INLPSI) şi preşedinte şi fondator al Asociaţiei ”Generaţia Iubire” este Psiholog-Psihoterapeut expert şi Trainer în Programare Neuro-Lingvistică. A studiat natura minţii umane urmând 9 formări profesionale cu abordări diferite – psihoterapie integrativă, hipnoză clinică, relaxare şi psihoterapie ericksoniană, psihoterapie de cuplu şi familie, psihologie clinică, neuro-programare lingvistică, terapii florale Bach, consultant Panorama Socială, instructor internaţional yoga, formator acreditat CNFPA. De peste 14 ani ghidează oamenii atât în şedinţe individuale cât şi de grup şi organizează cursuri şi traininguri în România, cu scopul de a-i face pe oameni să-şi acceseze şi utilizeze la potenţial maxim resursele interioare.

Text preluat 19 - ianuarie - 2023

Lasa un raspuns


http://impact-est.ro/wp-content/uploads/Main_Logotype_Galati.jpg

Directorii şi juri

Deseori, Gelu mi-a spus că scriu prea scurt, puţin, redus, ...

NIMIC FĂRĂ DUMNEZE

Puţine ţări din lume se pot mândri cu o istorie ...

Joi la Galaţi a aju

Din 18 ianuarie, publicul din 14 oraşe din ţară a ...

Branza e pe bani si

Kim Kielsen este prim-ministru al Groenlandei, care este cea mai ...